fredag 3 december 2010

Idag är jag bara mamma och minns Bo Kaspers Orkester

 Idag är jag bara mamma och ingenting annat.
Barnen har fått spontanledigt från dagis och skola och tanken är att vi bara ska mysa och hänga. 
Sonen sin vana trogen så fort vi har ledigt startar ett gigantiskt bråk. Numer vet jag att det kommer så jag är förberedd och lugn. En lugn mamma gör att bråket liksom rinner av som vatten på en gås och snart är ordningen återställd här hemma. 
Två stereoapparater går på högvarv. Samma skiva? Nä, här poppas det Absolute hits 2010 i sonens rum och Absolut kids i dotterns. 
Undra vad jag ska kontra med?
Kanske nyaste Bo Kaspers Orkester. 
Var på konsert igår och såg denna härliga grupp. En annorlunda konsert som var väldigt intim. 
När jag bokade biljetterna i tidig oktober så insåg jag inte att balkongbiljett betyder att man sitter högt över alla andra upp under taket ( förträngde kanske). Höjdrädd som jag är mådde jag tjyvtjockt den första halvtimmen innan konserten satte igång. Tala om att det kändes som att vi på balkongen skulle trilla ner på de stackars satar där nere på parkett. Höll maken hårt i armen och tänkte inte släppa för allt smör i Småland. Men när konserten började glömde jag höjden och bara njöt av skön musik och sång. Såg bra gjorde vi också från fågelperspektiv. Perfekt.
En mycket trevlig och framförallt välbehövlig kväll.
Två mycket nöjda, surr-bubbliga personer styrde kosan söderut i natten, hem mot två sovande gulliganer och barnvakter.

Inga kommentarer: