lördag 25 december 2010

Vila, äta, sticka och sy

Julen har hittills gått i lugnets tecken. Vi har skrotat omkring och bara tagit dagen som den kommit. Ätit god mat från ett alldeles lagomt julbord. Jag har låtit stickorna arbeta och en mössa till sonen och en mössa till dottern har blivit till. Nu har jag börjat sticka en mjukdjurs-katt.

Dottern fick ett sy-il idag och ville sy ett täcke till sin nya dockvagn. Självklart så gör vi det sa den pysseltokiga mamman. Dottern fick skrädda tyger själv och så satte vi ett tjockt mellanlägg i så att det blev som ett riktigt täcke. Hon fick nåla och sedan sy själv på maskinen. Permiär för min lilla. Det gick som smort. Hon har suttit i mitt knä otaliga gånger och sett på när jag sytt så någonting har uppenbarligen fastnat. Hon var jätteduktig på att sy på symaskinen. Glad och stolt mamma :)

Jag ser fram emot morgondagen så vi ska göra några få ärenden men annars blir det lugna gatan igen. Jag gillar när jag inte har en massa skol-plugg-måsten utan bara får styra över min egen tid och framförallt VILA.
Kroppen börjar sakta men säkert komma i en ganska skön balans.

2 kommentarer:

anne sa...

...hon är kreativ och händig den lilla, undra just vem hon har ärvt dessa anlag ifrån ;) skönt vännen att du vilar..du behöver det så väl..kram

Flingan sa...

Ha det bäst goa du! Jag vilar allt jag bara hinner... ;)