måndag 27 december 2010

Sonen rycker oss ur måndagsdvalan

Jag har datorn som arbetsredskap och skulle vara helt lost utan. Allt skolarbete grundar sig på att vi kan kommunicera via nätet med varandra i klassen och med våra lärare. Idag fick jag hjärtat i halsgropen då sonen som sitter vid datorn och spelar spel ropar att datorn dog.
Nå, nu var det inte så att datorn var död men däremot var bildskärmen tiltad åt vänster.
Jeflat också och hans bröder, hann jag tänka. Vad ska jag nu göra? Hur ska jag kunna skriva färdigt mina arbeten på en dator där skärmen är vriden ett kvarts varv?
Bra kvinna reder sig själv och jag fixade till det.
Nu är ordningen återställd och jag ska återgå till soffläget. Det är där vi är idag. I slowmotion-läge, åter igen.

4 kommentarer:

Goldas Blogg sa...

Ja dessa datorer de kan ställa till för en, bra att du kunde fixa till det.
Jag är lite nyfiken och undrar vad är det du läser/studerar till?

God fortsättning på soffläget!
Kram *Golda*

Flingan sa...

Jag läser till Studie- och yrkesvägledare.

Goldas Blogg sa...

Det är säkert intressant och roligt yrke. Lycka till i studierna!
*Golda*

Flingan sa...

Tackar