tisdag 14 december 2010

Jag har varit i himlen och tillbaka

Jag har varit i himlen och tillbaka idag.
Mitt på dagen hade jag ett besök inbokat med min nya frisör (andra gången jag klipper mig där). Besöket börjar med att jag får sätta mig ner i "tvätta-håret-stolen" men det var ingen vanlig stol skulle det visa sig. Det var en massage-fåtölj. Ah! Hur skönt som helst. Där satt jag i en kvart och fick massage av stolen på rygg och ben och huvudmassage av frissan.
- Jag vägrar stiga upp!, sa jag när massagen var slut. 
De har en filosofi på min frissa-salong att de vill se till hela människan och inte bara håret. Jag kunde inte ha valt en bättre frissa!Helt i min smak.
Nöjd med hela besöket och snabbt som ögat beställde jag en ny tid.

2 kommentarer:

MellanSyrranA sa...

Oooh det låter ju hur härligt som helst, önskar jag kunde hitta en sådan frissa här omkring... kanske får jag "så ett frö" till en bra frissa jag hittar.

Jo jag har inte varit och klippt mig ännu hos någon frissa, ja hur många år sedan är det jag var hos en frisör?? Mååååååånga år sedan, Tack å lov för Gua som har klippt mig genom åren i Sverige. Jo i Grekland gick jag hos frissan och i Stockholm.

Well dax att hitta en frissa för min smak och indoktinera massage-fåtölj iden :D

/kram på dig lil sis

MellanSyrranA

Flingan sa...

Hoppas du hittar någon frissa som är lika bra som min och en frissasalong som har helhetstänket. Du får dammsuga England så kanske du finner... Eller iallafall ditt närområde ;)
kram systra mi