onsdag 22 december 2010

Stickeli-stick mellan varven




Jag har kommit in i ett stick-il igen och stickar mest varje kväll. Det är så himla roligt att skapa. Att saker kan bli till någonting användbart tack vare ett garnnystan, ett par stickor och mina händer.
I går var jag iväg med en vän på garn-köp-äventyr. Jag hittade jättemycket tjusigt och skulle ha kunnat spendera en femhundring lätt. 
Lycklig så här dagarna före jul. Alla förberedelser är gjorda och nu kan jag bara njuta av tre veckors ledigt tillsammans med barnen och maken och en och annan stickning förståss... ;)

5 kommentarer:

MellanSyrranA sa...

Känner på mig att det "luktar-till-att-bli" raggsockor :)

Har gick hela julkalaset omkull idag, det ena efter det andra :( matleveransen körde av vägen så det blev ingen matleverans, bilen kan vi inte köra i detta snö kaos.

Dotter Y med pojkvän kan inte heller komma ikväll som var väntat, ingen av taxi firmorna har sina bilar ute idag/kväll.. så det blir då standsatta på järnvägstationen.. suck och stön!!
Så de firar hemma hos pojkvännens familj istället.

Lyckades ta oss ner till BarnadsG och köpa det nödvändigaste som inte blev levererat.. typ mjölk, ägg, kaffe och lite julgodis, för bussen lyckades köra ett par svängar idag, när det tillfälligt töade upp.

Nu full isgata ute igen och omöjligt att köra bil.

England helt larmslagen av lite snö och ett par minusgrader.. inte van att bli stående för lite snö.. bara att vänja med vid det antar jag..

Varma Kramar

Goldas Blogg sa...

God Jul Ingela!
Jag stickar en halsduk just nu till dottern, det är rogivande för mig.
Kram *Golda'
http://www.jacquielawson.com/viewcard.asp?code=2007134554829&source=jl999

Flingan sa...

En allra juligaste kram till er.

Goldas Blogg sa...

Kunde du se julängeln i länken jag skickade? *Golda*

Flingan sa...

Golda: nu kunde jag se den. Tack så mycket! :D