tisdag 20 september 2011

Börjar om på nytt

 Nu klipper jag itu mitt gamla destruktiva beteende vad gäller min diabetes.





Jag kände att jag rent fysiskt ville klippa itu någonting så jag och sonen har klippt bilder ur en legokatalog. Det kändes renande. För varje klipp kände jag mig mer besluten än någonsin.
Hjärta och själ.

Idag har jag registrerat mig på en sida som heter blodsocker.se
Allt för att försöka få min diabetes under kontroll.
Det var lättare att hålla diabetesen i schack när jag sprutade insulin, men nu när jag tar tabletter märker jag knappt av diabetesen. På gott och ont.
Nu börjar jag vid roten av problemet och jobbar mig upp till kronans topp.

2 kommentarer:

JD sa...

hejjar på dig på avstånd, hoppas du får koll på det.
Kram bästaste du.

Flingan sa...

Tack! Kram fina du!