tisdag 13 september 2011

TAI CHI och en kraftig bakläxa

I flera år har jag velat prova på TaiChi men det har aldrig blivit av. Nu har jag gjort slag i saken och beställt denna dvd.
Finns det dåligt utbud på orten så får man ta saken i egna händer.
Det ska bli intressant att se om detta är någonting för mig.

Min plan är att göra någonting i motionsväg varje dag. Promenader, Friskis &Svettis- dvd, Blossom-dvd och Paulo Roberto-dvd.
Många dvd blir det.. ;)
Jag var på diabeteskoll i går och fick bakläxa för mitt Hba1c (långtidssocker) är alldeles för högt.
Hm, då var det det där med balansen då. Maten sköter jag, men det där med att regelbundet motionera är det sämre med. Tyvärr är jag en periodare när det gäller motion.
Jag får helt enkelt inse att motion måste ingå i min vardag som typ-2 diabetiker.
Så får det bli. Det är bara att välja. Leva ett någorlunda friskt och starkt liv länge eller få följdsjukdomar och dö i förtid. Inte så svårt val egentligen...

Inga kommentarer: