onsdag 7 september 2011

Inget för den privata


 Jag har haft denna idé i bakhuvudet ett bra tag och nu har jag äntligen sytt. Den är skräddad på fri hand och jag har inte mätt någonting utan bara gått på ögonmåttet.
Material: Väskan är sydd av textil-vaxduk. Jag klippte ut en rundel i genomskinlig vaxduk och sydde fast den med enkel zickzack. Rosetten är ett "galjband" från en tröja, som jag sydde fast och knöt en rosett.
Tanken var att dottern skulle få denna väska att förvara sina prylar i, men den får bli min. Det känns precis som jag. Jag får sy en annan till dottern.
En väska som man kan se vad som finns inuti är ju superpraktisk tex till leksaker, dockor, lego etc.. Sen passar den ju alldeles ypperligt till en mamma i farten.. ;)

2 kommentarer:

JD sa...

Helt enkelt underbar växka, och fina du krya på dig själv också.

Flingan sa...

Tackar! :D
Detsamma.