lördag 24 september 2011

Energinivåer

Är det någon mer än jag som har mest energi på morgonen? Jag far runt i huset och plockar och donar. Viker tvätt och plockar ur diskmaskinen, stoppar i ny tvätt i tvättmaskinen och dammsugaren får jobba. Idag gjorde jag det som vi i vanliga fall hjälps åt med hela familjen på kvällarna... Efter lunch brukar min energinivå sjunka drastiskt och efter middagen är det nästan ingen idé att starta några projekt för då är jag för det mesta halvdöd.
Medan jag pluggade var jag mycket väl medveten om mina energinivåer och planerade studierna och dagarna efter det. Tog det jobbigaste och mest energikrävande på morgonen och på eftermiddagen gjorde jag någonting som inte krävde så mycket tankeverksamhet. Det fungerade riktigt bra under alla de tre åren jag pluggade.
Nu har jag slutat plugga och börjat jobba. Lite knivigare att planera dagen efter energinivåerna. Men som tur är så har jag ett ganska fritt jobb och kan styra mina dagar ganska fritt.

Nu är det dax att gå ut och snurra på med att göra höst medan energierna flödar.
Ha en underbar lördag ni fina!

Inga kommentarer: