lördag 25 september 2010

Gympa- påse

Dottern behövde en gympa påse så jag satte mig gladeligen och sydde en. Hon fick välja tyg själv och hon blev mycket nöjd med resultatet.
Hur jag än bar mig åt när jag skulle ta kort så ser påsen sned och krokig ut. Den är rakare i verkligheten...


Här har jag fyllt påsen med gympaskor och kläder och handduk.
Nu är det bara att gympa på!
Mönster: Jag tog en ICA-påse och klippte upp handtag och botten och använde som mall för att göra tygpåsen.
Tyg: Rosa/Vitrandiga är ett tyg från Panduro , Bokstäverna är urklippta på frihand från en gammal gardinbit köpt på Röda korset.

3 kommentarer:

Aleisa Ribalta sa...

Nej, men, vad smart och vilken fin resultat, hoppas fröken blev nöjd!

Flingan sa...

Japp, hon blev mycket nöjd. Jag sydde en till likadan väska, men denna gång i tygliknande vaxdukstyg som hon ska ha när hon far på badhuset.
Mycket lyckat.

Anonym sa...

Superfin!!