tisdag 28 september 2010

Pippi-skor

Jag läste boken: Pippipower för ganska länge sedan och jag gillade den. Så pass mycket att jag försöker föra in lite pippipower i mitt levnadsrum. Att ständigt påminna mig att vara mer, att göra mer och göra oväntade saker och bli allt jag kan bli och vill bli.
När jag ställs inför någonting nytt så frågar jag mig själv: "Varför inte?"
När jag var på stan för några dagar sedan så slank jag in i en skoaffär. Jag handlar nästan aldrig skor och när jag väl köper skor ska de vara bekväma och oftast av högkvalitet så att de håller länge.
Nu gjorde jag ett spontanköp av ett par snygga halvhöga stövlar i äkta skinn, här tullas inte på kvaliten :) , och jag kände bara att de var pippi.
Varje dag har jag på mig dem och jag känner att jag påminns om det jag vill färändra, jag känner mig som pippi. Man gör lite som man vill och mår gott i sina egna val.
Våga sticka ut från mängden och gå sin egen väg.

3 kommentarer:

Livskrafter sa...

Pippi Power är en underbar bok och jag använder mig av en del i min coaching. PippiLotta har allt en hel del och lära oss.
Härligt
kram'Emma

Helene sa...

Ääälskar Pippi Power!! Man blir sååå glad! Och sååå inspirerad!

Härligt att du mår gott.

(Hoppsan - nu blev JAG helt plötsligt lite gladare känner jag :) Tack!)

Kram Helene

Flingan sa...

Kram på er båda och jag önskar er en pippi-härlig-dag!