onsdag 29 september 2010

Proppen!

Nog är det tur att man inte har tummarna mitt i händerna. Jag är inte alls rädd för att hugga i där det behövs och jag kan ganska mycket vad gäller att reparera saker som pajjat. Tur det!
Idag när jag kom hem efter att ha hämtat barnen från skola och dagis var huset alldeles knäpp tyst. Jag vet att jag satte igång en tvättmaskin innan jag gick och torktumlaren borde inte ha torkat så fort att den var klar redan.
Suck!Jag drog ut kontakterna till tvättmaskinen och torktumlaren och tyckte mig lukta lite bränt.
En propp hade gått. Jag bytte den och trodde allt var frid och fröjd, tills jag passerade kyl och frys och de var avslagna. Suck igen! Bytte propparna till köket och hoppades på det bästa. Nope. Det var fortfarande knäpp tyst i huset. Det var bara att bege sig ut till huvudsäkringarna/propparna och kolla läget. Allt såg okej ut men jag bytte en ändå, och simsalabim så gick kyl och frys igång. Men tvättmaskinen och torktumlaren törs jag inte röra ännu. Måste samla mig en stund först innan jag törs börja pilla där.
Tänk vilken tur att jag kan så mycket ändå! ;)

Inga kommentarer: