tisdag 8 juni 2010

Kokkonst för den självläkande

















Denna bok har jag dammat av och börjat läsa i igen. Den har varit i min i många år nu och den åker fram någon gång och sen tillbaka igen. Det är som med mina ayurveda-böcker, de åker också fram ibland då jag känner att jag behöver lite påminnelse.
Kokkonst för den självläkande människan. Vem vill inte självläka? Vem vill proppa kroppen full med mediciner och ohälsosam mat? Nä, inte jag iallafall. Lchf fick mig på rätt spår igen genom att hjälpa mig gå ner 10 kilo. Men nu känner jag att mitt fokus är inte längre på vikten utan på min hälsa. Jag vill inte hålla på och proppa min kropp full med kortison och annan skit.
Jag läser och begrundar vad som känns rätt för mig. Vad ska jag ta till mig av IFD-kosten och vad ska jag göra annorlunda. Så är det med mig, jag måste hitta min egen väg fram till målet.

Inga kommentarer: