fredag 18 juni 2010

Chips och choklad?














För en vecka sedan ställde jag mig på vågen bara för att se hur mycket min kropp bär omkring på. Idag ställde jag mig igen, en vecka senare, och vågen visar -1 kilo. Det verkar som min kropp trivs med den föda den får. Jag äter absolut inte strikt IFD-kost, men jag för in influenser av den och mjukstartar. Jag förbjuder ingenting utan är ganska förlåtande mot mig själv och min kropp. Är den  jag sugen på en chokladbit eller en näve chips så blir det så. Jag försöker att undvika kolhydrater i mesta möjliga mån. Potatis i sin renaste form, ris och pasta äter jag inte. Min kost idag liknar LCHF, men jag har fört in massor med grönsaker och minskat ner på fettet.
Vet ni vad det bästa är ?
Jag mår så bra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till det stora minuset!!!
Låter ju som du mår kanon, när man läser inlägget och en sund inställning till mat. Man ska lyssna otroligt mycket på kroppen istället för kämpa imot.

Flingan sa...

Jag är mer eller mindre duktig på att lyssna på min kropp. Ibland så slår jag dövörat och ibland lyssnar jag väldigt noga.
Just nu får kroppen vad den vill ha i lagom dos.
Man ska njuta av livet också... :D
kram