onsdag 1 juni 2011

Hemma igen från universitetet

Det har gått tre år sedan jag började min utbildning. På darriga ben och pirr i magen klev jag in i klassrummet första dagen och undrade hur jag skulle klara av att plugga vid universitet. Vilka skulle bli mina klasskamrater under dessa år och hur skulle jag någonsin kunna hitta på universitetsområdet?

I made it! Jag har minsann fixat alla tre år utan minsta lilla restuppgift och det har jag jobbat hårt för att åstadkomma. Tänk att jag har fixat att plugga med småbarn! Jag är ganska stolt över mig själv och när jag tänker tillbaka på dessa tre år och allt som hänt privat under dessa år som att min pappa dog så är jag förvånad över att jag klarat det så bra som jag har gjort.

Opponeringen och försvaret av vårt arbete gick mycket bra idag och vi har bara några småjusteringar sen är vi färdiga för den slutgiltiga inlämningen. I morgon ska vi justera det lilla som ska fixas till sen är vi klar.
Nöjd, glad, tacksam och väldigt trött. Nu tror jag att jag ska ta ett långt välförtjänt sommarlov och samla kraft.

3 kommentarer:

MellanSyrran sa...

Men va härligt lil sis.. massor massor av Kramar och Mega GRATTIS !!!

Jag har tänkt på dig hela dagen igår och idag och hoppats på att det skulle gå vägen.. va glad jag blir.

Var stolt och stäck på dig..

Du kommer snart.. mmmm längtar så efter dig

Annas resa sa...

Stort, stort GRATTIS!!! Bra jobbat! Kul att det inte blev alltför mycket grejande med uppsatsen - tänk att ni gjorde det!

Flingan sa...

Tack sötingar! :D