tisdag 7 juni 2011

Bergsgeten

 Igår lekte jag bergsget och kravlade pustade och stånkade uppför den del av berget som ligger rakt ovanför där syrran bor. Turen gick upp genom branta skogsstigar och efter branta vägar.

Tillslut var jag uppe på berget och vad hittade jag där? En pub! Synd bara att jag inte hade några pengar med mig, annars har ni nog fått se en bild på lilla mig hållandes i en kall cider eller nåt. :D

Det fick bli en hel flaska vatten och lite ananas- och mangobitar istället.
Solen kom fram och lyste på mig precis när jag kommit upp på berget. En skön belöning efter den tuffa bergsklättringen.
Någon dag här framöver ska jag ta mig upp till en kallkälla och ett gammalt kloster som ligger i en annan del av bergskedjan. Herrejessös, jag håller nog på att bli en bergsget på riktigt! 

(klicka på bilderna så blir de större och lättare att se..)

Inga kommentarer: