tisdag 7 juni 2011

Av misstag

I morse tog jag bussen in till Great Malvern för det var pissväder ute och jag hade bara tänkt gå lite i affärer och titta lite. Solen tittade fram och då blev jag sugen att gå upp i bergen och kolla på någonting som trakten är känd för. Nämligen sina kallkällor. St Anne´s well skulle jag till. Naturligtvis så travade jag upp till toppen på berget och inget St Anne´s så långt ögat nådde.

Jag hade gått för långt, typ 3/4 av sträckan för långt. Man skulle ha svängt av till höger nästan vid början av stigen, men ingen skyltning fanns så jag travade på upp till toppen. Nå, jag fick motion och en fantastisk vy. Det var bara att trava ner igen och med hjälp av en herre i kostymbyxor och skjorta som kom nedskuttande från berget så hittade jag tillslut rätt.
Fantastiskt gott vatten hade källan. 
En trevlig dag och massor med möten med jättetrevliga människor. 
England is lovely!

2 kommentarer:

JD sa...

vilka härliga bilder du bjuder på. Ha en fortsatt trevlig resa.
//Jessica

Flingan sa...

Tack så mycket och det ska jag minsann ha, en fortsatt trevlig resa alltså :D