onsdag 22 juni 2011

Onsdag igen?

Jisses vad tiden går fort. Jag tyckte nyss jag skrev här och så visp, så har det gått en vecka. Jag har hunnit med ett besök på AF, firat min dotter som fyllt 7 år, spelat brädspel och Nintendo DS, vila och plocka ett och annat ogräs.
Igår hade dottern kalas för 14 av sina kompisar. Hon ville bjuda 35 stycken, men jag satte gränsen vid 14st. Jag lovade i ett svagt ögonblick att hon kunde få bjuda hur många hon ville nästa år. Hm, måste nog hyra skolans sporthall då. Kalaset gick över förväntan bra trots 16 barn i vårt lilla hus. Dottern var nöjd och det är huvudsaken.
Idag har vi cyklat till stan i ösregnet jag och mina barn. Det var en härligt uppfriskande cykeltur och jag är så glad att jag har barn som inte räds lite regn. Jag har utevarandebarn och det är jag tacksam för. Kanske har jag smittat av mig på dem för jag gillar att vara utomhus i alla väder, eller nja nu ljög jag nästan. -30 och snöstorm gillar jag inte alls...
Nu ska vi ut och plocka lite rabarber till en rabarberkaka.
Hoppas solen skiner på ditt huvud!

Inga kommentarer: