måndag 7 februari 2011

Blått mellan himmel och hav

Jag stickade mig en blå smal halsduks/halsband häromdagen och blev mycket nöjd. När jag var färdig så såg det ut som att jag hade fingervirkat fram alstret.. hahaha men den är stickad och rullade ihop sig allteftersom.


Sonens fuskolle/ fuskpolo har försvunnit spårlöst från dagis så jag kände mig manad att knåpa ihop en. Sonen fick välja garn och sen var det bara att hålla tungan rätt i mun och köra för jag och mönsterläsning är inte alltid så sams.

Storleken på mönstret var helt åt skogen så efter att ha stickat några varv var jag tvungen att riva upp och sticka den mindre storleken , 2-4 år. Seså då blev det en perfekt fuskkrage till sonen.

Bilderna är tagna på en mycket motvillig modell. Efter att ha mutat honom med en chokladbit så fick jag snabbt som ögat ta några bilder på honom. Därav fuskkragen på sniskan och sonen allt annat än glad. Han var jätteglad över kragen, men det där med modellandet tror jag han vill lägga på hyllan för all framtid.

Inga kommentarer: