lördag 5 februari 2011

Ju fortare jag går, desto mindre är jag

Ju fortare jag går, desto mindre är jag av Kjersti Annesdatter Skomsvold.
Vilken bok!
Den liksom slingrar sig fast och vägrar släppa taget. Den kryper under skinnet och vill liksom bygga bo. Det är sällan en bok påverkar mig på det sätt som denna bok gjort.
Den är rolig och samtidigt sorglig, hjärtegripande och tänkvärd.
Jag tycker om den och faktiskt så måste jag nog läsa om den inom en snar framtid. ( det händer typ nästan aldrig att jag läser om en bok när det finns så många olästa att välja mellan)

2 kommentarer:

Klara Desser sa...

Vad lustigt, det var inte så länge sedan jag läste den och jag håller helt med dig, MYCKET, mycket bra!! Och väldigt speciell och egen.

Kram!

Flingan sa...

Jag riktigt längtar tills jag ska läsa den igen. Den ligger under min skinn och slingrar sig mest hela tiden. Mycket bra bok.
kram