torsdag 24 februari 2011

Stickar mönstrade vantar

 Äntligen har jag börjat sticka efter mönsterdiagram och än så länge är det frid och fröjd. Jag började med en annan vante för några dagar sedan, men det mönsterdiagrammet var som rena grekiskan för mig så den la jag undan så länge.
Detta vantpar är lagom lätta att börja med. Jag valde medvetet färger som inte står i så skarp kontrast till varandra, bara lite mjukt och dovt. Har planer att sticka detta mönster i mörkgrönt och lime. Kan bli hur häftigt som helst. ( jag stickade faktiskt några varv på detta mönster med just de färgerna och satt framför tv samtidigt så det var bara att riva upp)
Med färgerna rosa och mörkgrå verkar fungera att sticka just detta mönster ;)






Jag har letat och letat efter sidan där jag hittade just detta mönster, men jag hittar den inte. Mönsterbeskrivningen är skriven på norska så det är någon norsk bloggare som varit så snäll och lagt ut mönstret. Jag återkommer med namn om jag hittar det. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt :) Alla stickbeskrivningar är grekiska för mig.. :))
Blir ju superfint det där.

Flingan sa...

De har varit rena grekiskan för mig med, men jag har gett mig den på att lära mig. Vantarna jag stickar nu är mina första jag stickar efter ett diagram. So far so good...