fredag 25 februari 2011

Sjuk

Jag har jobbat hårt precis som en minröjare i Kambodja för att undvika allehanda virus och bassiluskor. Jag har duckat och parerat, men nu gick det inte längre. Bassiluskan har hoppat ner i mina lungor och har fest.
Jag och barnen har varit hemma i dagarna två och de har gått i lugnets tecken.
Vi har stillsamt njutit av dagarna, så mycket det nu går när man är sjuk, men vi har haft högläsning och tittat på film, vi har bakat och spelat memory, barnen har surfat runt på youtube och jag har stickat ett varv eller två. Men mest har vi legat som halvdöda sillar i soffan och bara kurerat oss.

På en surfrunda så hittade jag dessa vantar. Åh, vad jag tycker de är fina! Det är någonting med träd och natur som slår ann en gladsträng i mig.
Kanske jag stickar ett par någongång. Just nu så ligger fågelvantarna och väntar på att få bli färdigstickade.

5 kommentarer:

JD sa...

Krya på er allihop och ha en trevlig helg.

Flingan sa...

Jag jobbar på det... att krya på mig alltså ;) . Det varma vädret är en skön omväxling mot för det kalla vi har haft alltför länge nu= -30.
kram

Goldas Blogg sa...

Krya på dig! Nu äntligen har vi fått lite värme och idag 1 mars så känns det som om vårvinter är här i Norrbotten :)
Mönstret på vantarna är mycket fina!

Clara sa...

Åh de är så fina de där trädvantarna! De har legat bland mina favoriter på ravelry i evigheter, det är nog dags för mig att sticka dem snart :)

Flingan sa...

Tack, och visst är de fina de där vantarna.