torsdag 7 april 2011

Både glad och seg på samma gång

I går kväll skickade jag iväg en ansökan om att gå en kurs på ett universitet lite närmare mig än det jag går på nu. I sommar tar jag förhoppningsvis examen från studie- och yrkesvägledarprogrammet och jag är faktiskt sugen på att läsa lite till.
Nu har jag inte sökt till en helt ny utbildning utan bara en kurs på 8 veckor som breddar min kompetens. Pirrigt är det som bara den och jag hoppas-hoppas jag kommer in. 
Idag hade jag planerat dagen så minutiöst, men det sket sig totalt. Jag skulle läsa litteratur och skriva intervjufrågor, men efter lunchen somnade jag på soffan och sov i 2 sköna timmar.
Helt mosad känner jag mig, men det var en välbehövlig vila.
Blev det någonting gjort på pluggfronten?
Nope...

4 kommentarer:

MellanSyrran sa...

Trötter av att planera resa till England månne tro ?? :)

Flingan sa...

nope, hade inte ens börjat söka då... :D

Annas resa sa...

Det tar du igen en annan effektiv dag! Klart att du kommer in på kursen, nu har du ju en massa poängförtur och annat efter tre år av pluggande. Spännande med nya kurser att läsa! Trevlig helg på er!

Flingan sa...

Hoppas du inte är helt slut i armarna från allt tapetserande. ;)