söndag 24 april 2011

I sakta mak händer det grejer

Den här påsken har gått i sakta mak. Sola lite och sen hänga upp en tvätt för att senare montera upp studsmatta. Lite röj i förrådet och carporten har fått en vårstädning. Byggnadsställningen är uppmonterad och huset väntar på att vi ska fortsätta vårt fasadbyte. En liten grillning över öppen eld förgyllde lunchen idag.Allt detta och lite till i sakta mak och gott om tid att från solstolen njuta av solen.
Egentligen skulle vi firat påsken hos svärpäronen, men sonens feber satte stopp för det. Det gjorde ingenting för vi fick en hel del gjort på hemmaplan. Visst måste man plugga också så här mitt i examensarbetet, så jag har skrivit ut intervjuer som jag genomförde tidigare i veckan.
Stressad? Nä, jag har varit snäll mot mig själv i påsk och vilat mig i form. Nu säger jag bara: Bring it on!

Inga kommentarer: