söndag 3 april 2011

Nu du!

Jag och maken var på ett hej-dundrandes-kalas igår. Två kompisar som fyllt 40 hade anordnat en fest.
Jag dansade till livemusik så strumbyxorna hamnade nere i knävecken, tävlade i musik-intro-tävling, sjöng mig hes, skrattade och mådde så himla gott. Jag och maken hade vettet att gå  åka taxi hem när vi var på topp. Kring 2 snåret skuttade vi in i vårt lilla hus alldeles nyktra och ganska piggelina.
När var vi uppe så länge senast? Måste ha varit någon gång på det glada 90-talet.
Barnen sov borta hos bästaste fastern för första gången. Första gången någonsin, någonstans.
Tänkte att vi skulle få sova ut på söndagsmorgonen, men se icket det. Slog igen ögonen vid 3 tiden och 7.30 hade jag sovit färdigt tyckte mig kropp. Märkligt pigg.
En skön känsla sprider sig...

4 kommentarer:

Annas resa sa...

Så otroligt roligt att få gå på fest. Barnen hade det säkert jättebra och väldigt spännande, kan jag tro.
Du, hänger du med till Norrfjärden på garnköpartur i veckan?

MellanSyrran sa...

Härligt härligt syrran <3

Helene sa...

Låter hur roligt som helst!! Hade gärna varit med... ;)

//Helene

Flingan sa...

Barnen hade det jättebra och allt flöt på bra med dem, och jag och maken hade en jätterolig kväll.
Anna: Om du inte var i veckan så kan du väl slå en signal på lördag?
Helene: Du hade haft jättekul kan jag drista mig till att lova ;)