fredag 29 april 2011

Marocko

Igår kunde man läsa om ett bombdåd på ett café i Marrakech i Marocko och min mage knöt sig.
Just på detta café har jag suttit otaliga gånger och sippat på en iskall äppeldricka och tittat på folkmassorna och på det berömda sagotorget.
Det faktum att jag fysiskt har varit där så många gånger gjorde att min mage knöt sig när jag läste. Så många turister som söker sig till detta café och så många människor  fick sätta livet i detta bombdåd. Varför kan man undra?

Djemma el-Fna.
Denna vackra, magiska plats som kommer till sin verkliga rätt när mörkret fallit och sagoberättarna börjar sina berättelser och all denna fantastiskt goda mat som finns i varje stånd.
Sagotorget är fantastiskt vackert och magiskt och liknar inget annat.

3 kommentarer:

Anonym sa...

:( Vad hemskt..
alltid otäckt men när man själv har en koppling är det ju så klart många resor värre :(
Terror känns så otroligt onödigt...varför vill någon förstöra på ett sådant sätt....
kram

Flingan sa...

Kram

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.