torsdag 22 juli 2010

LUSTTID





















När jag läser Pippi-power-boken så funderar jag mycket på hur jag ska få in mer lust i mitt liv. Lust är så viktigt. Egentid och tid att göra saker som man tycker om. Lustfyllda saker.
Att sy är lustfyllt för mig. Jag kan känna den där lyckofjärilen fladdra runt i magen då jag får ta en tygbit och skapa. Så jag bestämde mig för att ta mig mer tid och sy sy sy.
I går skräddade jag på fri hand en klänning till min dotter och sydde den och hon blev själaglad. I morse ville sonen ha något sytt åt sig också. Shorts var beställningen, men jag lyckades finta honom och erbjuda en stålmannen-mantel istället och han blev själaglad. Jag ska lägga upp bilder på grejorna när jag tagit kort på dom.
Att komma i balans handlar om mer än mat. Det handlar om en helhet. Kropp och själ i en skön balans strävar jag efter. IFD-kosten rullar på och jag mår gott i den. Ibland tappar jag bort mig själv i hela familj-studera-hushålls-karusellen. Behöver påminna mig själv ibland att jag måste ta hand om mig själv också och få egentid. Lusttid tror jag att jag ska döpa den till. Lusttid.... smaka på ordet ...
 L U S T T I D...mmmmm

Inga kommentarer: