måndag 26 juli 2010

Välljud vs Oljud

På vår stereo snurrar väldigt ofta avslappningsmusik. Det blir lugnt och skönt vid måltiderna med lite avslappningsmusik och när jag lagar mat brukar jag sätta på en avslapp-skiva. Allt som oftast så är det den typen av musik jag sätter på. Jag är musik-periodare och i vissa perioder klarar jag inte av musik med mycket arr och rockiga texter. Det gör att min stressnivå slår i taket.
Häromdagen då jag slog på denna skiva så säger maken att -"Kan du inte stänga av musiken, jag blir så stressad av den."

Jag stod och gapade som en fågelholk. -" blir du stressad av avslappningsmusik?"

Men varför inte? Smaken är som baken. Jag kan inte lyssna på AC/DC som maken älskar för så får jag bara en känsla av att jag måste fly. Stressnivå max alltså. Och han tycker inte om just denna skiva.
Snopen frågade jag varför han inte sagt det förrut för jag hade ju spelat denna skiva ganska många gånger.  -"jomen du gillar ju skivan så då ville jag att du skulle få höra på den." Min man vill mig väl han, men vi kom överrens om att jag inte ska spela skivan då han är hemma. Inte vill jag väl plåga stackarn heller. ;)

Välljud vs Oljud.....




Inga kommentarer: