tisdag 27 juli 2010

Norge?

I två år på raken har vi åkt iväg på minisemester med barnen till Lycksele djurpark. Men iår när vi var där sa jag att vi borde nog göra någonting annat nästa år. Visst är det kul att åka till djurparken, men inte varje år.
Igårkväll satt jag och maken och pratade om allt mellan himmel och jord och kom in på Norge av någon anledning. Jag har bara varit i Norge en gång i mina tidiga tonår och skulle gärna åka dit igen. Maken var iväg till Mo i Rana i fjol med killkompisarna och tycker att naturen är otroligt vacker. En idé väcktes hos mig. Ska vi dra till Norge på minisemester nästa år? Ja, kanske det.
Ta med oss tält, mat och glatt humör och bara dra? Ska bara kolla upp priser på campingar och ev hotellrum. Jo, det kanske blir en tur till fjordarnas land nästa sommar. Dyrt som fasen är det där, men om man tar med egen mat och lagar på primusköket så borde man väl spara in en slant eller två.

Inga kommentarer: