fredag 23 juli 2010





















Om man känner att man vill sy och man är hemma med två barn som har sommarlov, hur gör man då?
Jo, här kommer ett litet tips som funkar hos oss...
Jag sparar alltid små tygbitar som blir över från olika projekt och stoppar i en påse. På så vis har barnen alltid tillgång till pyssel-material.
Idag var jag sugen på att sy nya kuddvar till två kuddar i soffan. Då tog jag fram små-tygbits-påsen till barnen, papper, toapappersrullar, lim och saxar och sa: "Varsågod och skapa!"
De satte igång med liv och lust och jag hade all tid i världen att skrädda och sy i lugn i ro.
Nu mår jag gott i både kropp och själ.
Jag var in på Ottobre och hittade massa mönster till olika projekt så nu ska jag bara inventera tygförrådet och kolla trådtillgången sen sätter jag igång med nästa projekt.
Lyckofjärilarna flyger runt och ger mig lust....

Inga kommentarer: