torsdag 1 juli 2010

Balanserar försiktigt















Jag tar det lugnt och tänker att jag måste balansera försiktigt. I vanliga fall drar jag iväg med full fart och ger mig hän i det jag bestämt mig för, men glöden brukar falna efter ett tag och så blir det tråkigt eller enahanda. Denna gång balanserar jag varsamt i IFD-kosten. Inga förbud och inga måsten. Lusten måste få finnas med och det ska vara gott att leva.
Nu har jag köpt boken Sannas Matbok och blir bra. Jag är en sån som måste få skriva lite i mina böcker och det kan man ju inte göra i låneböcker precis.
Det jag äter idag kan klassas som ett mellanting mellan LCHF och IFD. Fettrikt men inte som när jag åt lchf, mer grönsaker än när jag åt lchf. En och annan chokladbit och karamell har också åkt ner i magen.
Jag fortsätter att balansera försiktigt och ska läsa/ skriva i Sannas matbok och lära mig saker jag inte visste innan...

Inga kommentarer: