onsdag 21 juli 2010

Finaste barnen













Efter en avstickare med värsta magsjukan så är vi tillbaka på rätt spår igen. Jag kräkte mig genom förrgår natt och sov mig genom hela dagen igår och inatt, så idag är jag så gott som ny förutom en muskelvärk delux.
Medan barnen var ute hela dagen igår och lekte så sov jag inlindad i en filt bredvid på gräsmattan. Mina fina barn var så hänsynsfulla så det går inte att beskriva. Min dotter, 6 år, hjälpte till med frukosten och lunchen då jag inte orkade och manade på sin lillebror, 4 år, att ta på sig kläderna så -att -de -kunde -gå -ut -och- leka -så -mamma- fick- vila- sig -frisk. Goa, goa ungar!
Onsdagen går i stillhetens tecken. Barnen leker i var sitt rum och det är knäpp tyst i huset. Regnmolnen tornar upp sig och vi förbereder oss på några innevarande regniga dagar finaste barnen och jag.

Inga kommentarer: